Timp de citire:

S-ar putea să fiți familiarizați cu transformarea digitală, un proces care include digitalizarea. Și s-ar putea să vă gândiți deja să introduceți noi tehnologii pentru a vă ajuta afacerea să prospere. Pentru a vă convinge să vă transformați digital afacerea și pentru a vă ajuta să profitați la maximum de acest proces, vom împărtăși patru pași principali în digitalizarea cu succes a proceselor de afaceri.

Beneficiile digitalizării proceselor de business

Înainte de a ne arunca cu capul adânc în pașii pentru a vă face afacerea digitală, să vedem ce valoare poate aduce digitalizarea afacerii dvs.

Analize bazate pe date

Un domeniu cheie pentru transformarea digitală este colectarea datelor. Evitarea documentelor și utilizarea tehnologiei moderne pentru prelucrarea datelor deschide noi metode de planificare strategică. Analiza datelor ajută proprietarii de afaceri să înțeleagă mai bine nevoile clienților, să găsească punctele slabe ale afacerii și să descopere noi oportunități.

Automatizarea proceselor

Automatizarea proceselor este o parte integrantă a digitalizării. Aceasta face operațiunile mai stabile, mai precise și mai sigure. Respectarea orientărilor privind transformarea digitală elimină riscul de a pierde documente importante sau de a pierde pași în procesul de transformare. Automatizarea proceselor reduce munca manuală și gestionează sarcini repetitive pentru a elibera timp angajaților pentru o muncă mai sofisticată.

Noi posibilități de piață

Internetul oferă companiilor oportunități de a intra pe noi piețe geografice și ale clienților, iar instrumentele de automatizare ajută companiile să facă acest lucru rapid și productiv. Puteți colecta date și puteți învăța comportamentul clienților pentru a dezvolta o campanie de marketing puternică. De asemenea, puteți utiliza aceste instrumente pentru a atrage noi clienți din social media și pentru a crește gradul de conștientizare a afacerii dvs.

Costuri de operare mai mici

Digitalizarea vă permite să vă extindeți afacerea și să aduceți mai multe venituri, în timp ce automatizarea managementului vă ajută să organizați mai eficient activitatea angajaților. Tehnologia poate reduce, de asemenea, riscul de erori umane și vă poate permite să eliminați defecțiunile și reprelucrările. Cu ajutorul analizelor computerizate, proprietarii de afaceri pot stabili obiective mai precise și pot monitoriza progresul către atingerea acestora. Tehnologia ajută directorii să rezolve problemele mai rapid și mai eficient. Cu lansarea corectă a transformării digitale, oricum ai minimiza cheltuielile.

Cum să digitalizați procesele de afaceri

Transformarea digitală a devenit un cuvânt cheie pentru un motiv. Adoptarea tehnologiei digitale este benefică pentru orice afacere modernă. Principala concepție greșită despre transformarea digitală este că înarmarea cu tehnologii moderne va fi suficientă pentru a reuși. De fapt, digitalizarea este mai profundă decât ar părea. Să aruncăm o privire mai atentă la pașii pe care ar trebui să îi urmați pentru a vă digitaliza cu succes procesele de afaceri.

Pasul 1. Analizați-vă nevoile de afaceri

Deși transformarea digitală ajută companiile să prospere, mulți proprietari de afaceri nu o iau în serios și se concentrează doar pe ce tehnologii să implementeze. Ei uită de rezultatele pe care transformarea digitală ar trebui să le obțină.

Nota bene! În loc să decidă ce rezultate ar trebui să ofere transformarea digitală, proprietarii de afaceri se concentrează doar pe stiva de tehnologie.

Pentru a evita o cursă pentru tehnologii la modă, studiați în detaliu nevoile afacerii dumneavoastră și găsiți cele mai promițătoare zone de dezvoltare. Pentru aceasta, utilizați o abordare decizională bazată pe date.

Analizele bazate pe date îi ajută pe oamenii de afaceri să planifice cu înțelepciune. Ai încredere în intestinul tău în timp ce dezvolți o strategie de afaceri, dar verifică-ți deciziile cu fapte. Această abordare vă va ajuta să vă faceți propriul lucru, fiind în același timp încrezători în rezultatele afacerii dvs. Pentru a dezvolta o strategie de afaceri, începeți cu revizuirea obiectivelor de afaceri. Care dintre obiectivele tale le poți atinge folosind tehnologia? Prin revizuirea obiectivelor dvs., s-ar putea dezvolta unele idei excelente cu privire la modul de a le atinge mai repede sau mai eficient. Dacă aveți date despre clienții dvs., rezultatele anterioare ale afacerii etc., utilizați-le în timp ce definiți obiectivele de afaceri. Spuneți că scopul dumneavoastră este de a îmbunătăți experiența clientului online. Puteți găsi locurile moi pe baza valorilor privind traficul, conversia și veniturile pentru a vedea modul în care clienții interacționează cu site-ul dvs. Păstrați aceste informații la îndemână atunci când luați o decizie. Să ne uităm la câteva exemple de obiective de transformare digitală:

  • Automatizarea procesului de plată
  • Îmbunătățiți gestionarea datelor
  • Creșteți productivitatea echipei
  • Dezvoltarea unui ecosistem de clienți, parteneri, furnizori etc.

Pasul 2. Crearea unei strategii

De la începutul anilor 2000, transformarea digitală a forțat multe companii să sufere schimbări radicale. Evolutia tehnologica influenteaza mediul de afaceri, iar companiile trebuie sa se adapteze rapid si sa gaseasca noi abordari ale planificarii strategice. În calitate de proprietar de afaceri, trebuie să vă înțelegeți profund mediul pentru a alege abordarea potrivită de dezvoltare a afacerii. Acolo Sunt cinci abordări utilizate în mod obișnuit pe care le puteți considera utile pentru diferite medii de afaceri:

  • Abordarea clasică. Dacă afacerea ta are un mediu extrem de previzibil, poți să-ți analizezi punctul de plecare, să aliniezi țintele și să dezvolți acțiuni pentru a-ți poziționa serviciile în raport cu concurenții și pentru a-ți crește veniturile.
  • Abordarea adaptivă. Un mediu imprevizibil necesită iterații mai scurte pentru examinarea rezultatelor și clarificarea obiectivelor. Această abordare vă ajută să identificați rapid soluții profitabile și să le scalați, oprind în același timp investițiile în soluții inutile.
  • Abordarea vizionară. Pentru a reuși într-un mediu previzibil și flexibil, pregătiți o propunere puternică de valoare, obțineți finanțare și fiți gata să vă extindeți atunci când afacerea dumneavoastră pătrunde pe piață.
  • Abordarea modelatoare. Un mediu imprevizibil și maleabil forțează companiile să angajeze întregul ecosistem de influenceri, de la clienți la factorii de decizie politică, pentru a-și consolida avantajele competitive.
  • Abordarea reînnoirii. Atunci când o afacere se confruntă cu perturbări și suportă pierderi, cei mai buni directori pot face este de a conserva resursele și de a găsi noi modalități de a păstra afacerea.

Nu ezitați să combinați abordări pentru a obține cele mai bune din fiecare. Foaia de parcurs a strategiei tale va depinde de abordarea pe care o alegi. Aruncați o privire la aceste componente cheie ale planificării strategice pentru a începe să vă dezvoltați propria cale către digitalizarea proceselor de afaceri.

Pasul 3. Remodelarea modelului de afaceri

Digitalizarea proceselor de business te ajuta sa iti implementezi eficient strategia de business. Dar transformarea digitală nu înseamnă doar minimizarea documentelor. În zilele noastre, oamenii sunt obișnuiți să interacționeze cu noile tehnologii și se așteaptă să primească o experiență perfectă în timp ce utilizează un produs sau un serviciu. Modul în care livrați valoare clientului determină succesul afacerii dvs.

Pro-sfat: Pentru a maximiza experiența clienților, reorganizați-vă modelul de afaceri în funcție de călătoria clientului.

Încercați să înțelegeți ce dificultăți poate întâmpina clientul la fiecare pas de interacțiune cu serviciul sau produsul dvs. Și asigurați-vă că noile tehnologii vor fi acceptate de clienți. Pentru a face acest lucru, creați prototipuri și testați-le cu focus grupuri.

După ce colectați feedback de la grupurile de focus:

  • Reveniți la strategia de afaceri și vedeți cum inovațiile pot îmbunătăți experiența clienților.
  • Puneți-vă laolaltă cele mai bune idei despre modul în care tehnologia vă poate ajuta clienții să obțină o experiență mai bună.
  • Descrieți pas cu pas modul în care clientul dumneavoastră va utiliza această tehnologie.

Aceasta este harta călătoriei clientului. Puteți crea mai multe hărți pentru a testa diferite scenarii. Vedeți ce funcționează cel mai bine și pregătiți-vă să introduceți noi tehnologii.

Pasul 4. Puneți-vă în aplicare strategia

Cu o nouă strategie și model de afaceri, aveți deja idei despre cum să vă atingeți obiectivele. Acum puteți aproba tehnologii, lansa o nouă strategie și o puteți testa. Gândiți-vă la succesiunea punerii lor în aplicare, la calendarul încercărilor și la posibilitățile de scalare. Puteți dezvolta metode de interacțiune între sistemele vechi și cele noi pentru a preveni schimbările drastice.

Înainte de a introduce noi tehnologii, merită să stabiliți modul în care va fi organizată munca echipei în perioada de transformare. Puteți atribui o parte din angajații dumneavoastră pentru a fi responsabili pentru controlul și executarea proceselor sau puteți angaja un specialist în transformare digitală. Rețineți că tranziția către automatizare poate fi turbulentă, iar angajații pot avea nevoie de timp pentru a învăța și a se adapta.

Este o bună practică să le oferim angajaților mai multă responsabilitate de a-și dezvolta un obicei de autonomie. Dependența de sine a unei echipe conduce la livrarea de la un capăt la altul a unui serviciu sau a unui produs și permite o abordare iterativă pentru atingerea obiectivelor.

Ați ales deja o cale de dezvoltare, ați identificat etapele cheie de transformare, ați selectat tehnologii și ați atribuit responsabilități. Acum este timpul să lansați transformarea digitală a afacerii dvs. Pentru orice companie, perioada de schimbare este o provocare. Dar cu un management flexibil, puteți reacționa rapid la schimbări și puteți obține rezultate bune. Revizuiți-vă obiectivele și urmăriți-vă progresul către atingerea lor. Învățați întotdeauna tehnologiile moderne pentru a ști ce instrumente noi puteți utiliza pentru a vă îmbunătăți afacerea. Pentru a vă convinge să mergeți digital, am pregătit exemple de transformări digitale de succes.

Exemple de digitalizare a proceselor de business

Telemedicină

Organizațiile din domeniul sănătății se confruntă cu aceleași provocări ca și alte întreprinderi atunci când vine vorba de îmbunătățirea serviciilor lor prin transformare digitală. Acestea trec printr-o transformare digitală cu scopul principal de a spori eficiența, de a îmbunătăți îngrijirea pacienților, de a minimiza riscurile și de a economisi timp.

Transformarea digitală ajută furnizorii de servicii medicale să răspundă așteptărilor pacienților în ceea ce privește serviciile centrate pe client și să reducă cheltuielile. În plus, furnizorii de servicii medicale trebuie să se adapteze la cerințele culturale și tehnologice în schimbare.

Cum răspund organizațiile din domeniul sănătății cerințelor pacienților și implementează cu succes digitalizarea procesului de afaceri în practică? Ei respectă regula conform căreia transformarea digitală nu înseamnă doar implementarea tehnologiei. Este vorba despre tehnologia care îi ajută să depășească cu succes provocările lor.

Transformarea digitală și digitalizarea proceselor de afaceri în domeniul sănătății

Provocare Tehnologie
Prelucrarea, stocarea și protejarea datelor DES (fișe medicale electronice)
Îmbunătățirea experienței clienților Telesănătate (telemedicină)
Îmbunătățirea mobilității Sănătate mobilă
Îmbătrânirea populației Tehnologia Internet of Things


În plus, prin adoptarea digitalizării proceselor de afaceri, organizațiile din domeniul sănătății își îmbunătățesc modelele de operare, reduc documentele și cresc eficiența, deoarece datele sunt transferate integral în format electronic. Mai e mult de lucru. Dar, cu abordarea corectă, furnizorii de servicii medicale se pot adapta rapid la schimbări și pot prospera.


Consultanta online

Un alt domeniu care stăpânește rapid transformarea digitală este consultanța online. Firmele de consultanță și consultanții solo își mută serviciile online pentru a fi practice și utile pentru clienții lor. Să ne uităm la provocările cu care se confruntă consultanții online și la soluțiile digitale pe care le pot folosi pentru a obține rezultate pozitive.

Provocări de consultanță online în ceea ce privește transformarea digitală

Provocare Soluție
Digitalizarea și stocarea datelor Platforme SaaS pentru gestionarea datelor clienților
Îmbunătățirea experienței clienților Instrumente pentru o comunicare fără sincope (video, audio, chat)
Digitalizarea proceselor de operare Instrumente pentru managementul echipei


Concluzie

Digitalizarea proceselor de afaceri ajută întreprinderile mici și mari să prospere în mod constant prin simplificarea proceselor și furnizarea de servicii mai bune pentru clienți. Tehnologia contribuie la fluxul de lucru intern al unei companii și la calitatea serviciilor. Transformarea digitală necesită timp și planificare, dar rezultatele merită efortul.

Verti Blogger

Alin Gheorghita

nov. 13, 2022