Timp de citire:
În acest articol, definim ERP și CRM, explicăm asemănările și diferențele acestora, oferim sfaturi pentru a alege unul pentru o organizație și evidențiem unele beneficii ale integrării acestora.
Planificarea resurselor întreprinderii este un tip de software pe care companiile îl utilizează pentru sistemele lor financiare și operaționale. Majoritatea funcțiilor ERP se referă la departamentul financiar al unei companii și la operațiunile sale, cum ar fi salarizarea, gestionarea lanțului de aprovizionare și conturile de încasat.
Multe programe ERP se extind și la alte operațiuni de afaceri, cum ar fi managementul lanțului de aprovizionare, planificarea resurselor umane și managementul de proiect. Caracteristicile tipice ale programului ERP includ:
Procesarea comenzilor
Actualizarea conturilor
Gestionarea beneficiilor, salarizarea și informarea angajaților
Urmărirea lanțurilor de producție și de aprovizionare
Introducerea informațiilor despre procesul de afaceri în timp real
Standardizarea procedurilor de afaceri
Reducerea costurilor de inventariere
Reducerea costurilor de achiziție și operaționale
Software-ul de gestionare a relațiilor cu clienții optimizează interacțiunile clienților cu o afacere. Oamenii se referă adesea la ele ca programe de automatizare a forței de vânzări (SFA) și ajută companiile să-și gestioneze departamentele sau operațiunile de servicii pentru clienți, marketing și vânzări.
Cu ajutorul software-ului CRM, puteți analiza mai ușor datele clienților, puteți urmări potențialii clienți potențiali și puteți eficientiza operațiunile de vânzări. Aceste procese fac interacțiunile cu clienții mai eficiente și reciproc avantajoase. Caracteristicile tipice ale programului CRM includ:
Analiza tiparelor de achizitie
Automatizarea și gestionarea campaniilor de marketing
Automatizarea serviciului pentru clienți
Identificarea de noi clienți potențiali
Gestionarea conductei de vânzări
Eficientizarea procesului de vânzare
Crearea de rapoarte de date exacte
Aflați ce produse se vând cel mai bine și când
Iată câteva asemănări și diferențe cheie între software-ul ERP și CRM:
Software-ul ERP gestionează, urmărește, organizează și eficientizează în primul rând datele și procesele financiare ale unei organizații. Operațiunile sale financiare includ, de obicei, caracteristici precum registrul general, activele fixe, conturile de plătit și gestionarea lanțului de aprovizionare.
Software-ul CRM oferă un management financiar limitat, deoarece acesta nu este obiectivul său principal. Acesta monitorizează indicatorii financiari legați de inițiativele de marketing sau de vânzări. Acesta poate gestiona unele date financiare legate de vânzări, cum ar fi rentabilitatea investiției (ROI) sau rentabilitatea diferitelor produse. Unele programe CRM pot face apoi recomandări pentru viitori clienți potențiali, idei de dezvoltare a produselor sau tactici de marketing pe baza datelor anterioare.
Deși ERP se concentrează rar pe clienții dvs., optimizarea interacțiunilor cu clienții este obiectivul principal al software-ului CRM. Cu ajutorul software-ului CRM, companiile pot optimiza o varietate de fluxuri de lucru și procese legate de departamentele lor de marketing, vânzări și servicii pentru clienți.
Aceste procese pot include automatizarea unor caracteristici de servicii pentru clienți, crearea profilurilor țintă ale clienților pe baza datelor acumulate, urmărirea obiceiurilor de cumpărături ale clienților și partajarea materialelor de marketing.
Software-ul ERP are un domeniu de aplicare mai larg decât software-ul CRM. Programele ERP pot ajuta o afacere cu o gamă mai largă de sarcini, departamente și operațiuni, cum ar fi inițiative legate de resurse umane, contabilitate și inventar. Multe programe ERP au ca scop îmbunătățirea conexiunilor dintre diverse aspecte de afaceri pentru a reduce risipa organizațională și a eficientiza procesele.
Software-ul CRM poate oferi caracteristici mai specializate sau personalizate pentru operațiunile de vânzări, marketing și servicii pentru clienți. Unele programe ERP conțin, de asemenea, funcții sau aplicații CRM, cum ar fi optimizarea interacțiunilor cu clienții potențiali și clienții dvs. Funcțiile CRM oferite de un program ERP oferă de obicei mai puțină personalizare decât un program specific CRM.
Software-ul ERM și CRM au sisteme operaționale similare. Ambele stochează, organizează și analizează informațiile unei companii printr-o bază de date relațională. Acest lucru permite bazei de date să partajeze și să integreze datele cu ușurință în mai multe procese sau funcții. De exemplu, programele ERM și CRM pot stoca date legate de venituri și le pot utiliza pentru a efectua diverse proiecții sau evaluări.
Programele CRM și ERP pot avea, de asemenea, aceleași metode de implementare. Unele companii pot alege să-și găzduiască funcțiile crm sau ERP și bazele de date la sediul lor de șantier. Alții ar putea alege să-și acceseze software-ul CRM sau ERP prin intermediul unui furnizor de servicii cloud.
Companiile pot utiliza software ERP pentru a gestiona datele și a optimiza procesele din depozit, cum ar fi urmărirea nivelurilor de inventar, a canalelor de distribuție, a conformității cu reglementările și a asigurării calității. Acest lucru face ca acest tip de software să fie ideal pentru multe companii care gestionează stocuri mari sau au mai multe locații. Software-ul CRM se concentrează pe datele clienților, prin urmare, rareori stochează sau analizează date legate de producție și depozite.
Software-ul ERP și CRM își propune să eficientizeze diferitele operațiuni ale unei companii și să-i crească profitabilitatea, deși pot încerca să facă acest lucru în mod diferit. Sistemele ERP se concentrează mai mult pe organizarea internă a afacerii. Acestea au scopul de a reduce risipa organizațională, de a maximiza productivitatea și de a crește veniturile. Obiectivele pentru sistemele CRM includ prospectarea pentru clienți, furnizarea de asistență pentru clienți, urmărirea clienților potențiali și efectuarea de conversii.
Când decideți dacă să alegeți între software-ul ERP și CRM, încercați să vă amintiți că puteți utiliza ambele programe. Multe organizații beneficiază de ambele programe pentru a optimiza productivitatea și veniturile. De asemenea, puteți alege un sistem ERP integrat care oferă unele caracteristici CRM. Dacă doriți să adoptați un ERP, CRM sau ambele, dar nu sunteți sigur care este potrivit pentru dvs., iată câteva sfaturi utile de luat în considerare:
Încercați să vă dați seama de prioritățile, dorințele și obiectivele dumneavoastră în ceea ce privește sistemele operaționale. O nouă companie axată pe transformarea clienților potențiali în clienți plătitori, de exemplu, poate beneficia de software CRM care colectează, analizează și prioritizează date pe care duce la urmărirea în primul rând. O companie mai mare, cu un brand recunoscut, ar putea alege software ERP pentru a ajuta la reducerea risipei organizaționale.
Luați în considerare evaluarea software-ului curent sau a altor metode pe care le utilizați pentru a clasifica, stoca și evalua datele dvs. Puteți măsura cât de bine funcționează și dacă orice procese ar putea fi mai eficiente. De exemplu, dacă departamentul financiar gestionează în prezent o varietate de foi de calcul, poate fi mai ușor să accesați și să analizați datele respective cu caracteristicile de integrare pe care le oferă o bază de date ERP.
Încearcă să te gândești la modul în care nevoile, obiectivele sau prioritățile tale se pot schimba în următoarele câteva luni sau ani. Software-ul CRM si ERP poate ajuta la indeplinirea prioritatilor pe termen scurt, dar le poti folosi si pentru crestere si dezvoltare pe termen lung.
De exemplu, dacă vă așteptați să vă extindeți rapid în următorii câțiva ani, software-ul ERP vă poate ajuta să vă asigurați că diverse sucursale sau operațiuni rămân concentrate pe aceleași obiective și pot partaja accesul la informații similare.
Deși CRM-urile și ERP-urile au aplicații divergente și oferă beneficii unice întreprinderilor, puteți obține mai multă valoare din fiecare sistem și puteți obține o eficiență mai mare prin integrarea acestora. Iata cateva avantaje ale utilizarii unei abordari integrate a sistemelor ERP si CRM:
Deși sistemele ERP și CRM stochează informațiile despre clienți, acestea fac acest lucru din diferite motive. CRM-urile stochează de obicei informații despre vânzări, asistență pentru clienți și implicare, în timp ce ERPs stochează informații despre gestionarea comenzilor și inventar.
Datele din platformele ERP și CRM se pot suprapune, ceea ce poate provoca informații redundante sau inexacte. Adoptarea integrării CRM și ERP vă poate permite să vă curățați datele și să scăpați de informațiile redundante și inexacte, păstrând datele relevante și exacte.
Atunci când implementați separat platformele CRM și ERP, este posibil să doriți adesea să transferați și să actualizați manual datele între sisteme. Acest lucru poate crește probabilitatea introducerii eronate a datelor, dar integrarea sistemelor vă poate ajuta să evitați acest lucru.
Un sistem ERP și CRM integrat sincronizează automat datele între cele două platforme, ceea ce înseamnă că orice actualizări de pe oricare dintre platforme apar imediat pe cealaltă. Sinergia operațională dintre cele două sisteme poate, de asemenea, să economisească timp și să-ți elibereze angajații pentru a-și folosi energia în sarcini mai importante.
Având o relație excelentă cu clienții poate ajuta orice afacere să prospere. Acest lucru necesită adesea o imagine cuprinzătoare a interacțiunilor de afaceri cu toți clienții săi, iar utilizarea unui sistem CRM / ERP integrat vă permite să realizați acest lucru.
O platformă integrată vă oferă un grup de informații în diferite departamente, inclusiv vânzări, marketing și finanțe, care vă oferă o perspectivă mai exactă a clienților dvs. Puteți utiliza date importante, cum ar fi istoricul comenzilor și preferințele clienților, pentru a anticipa nevoile clienților și pentru a le oferi experiențe mai personalizate.
Deoarece un sistem CRM creează cotații ale clienților și un ERP ține evidența acestora, utilizarea unei platforme integrate vă poate ajuta să vă conectați ofertele și comenzile pentru a spori eficiența procesului de gestionare a comenzilor.
Acest lucru înseamnă că sistemul integrat vă poate oferi CRM-ului acces complet la inventarul dvs. Acest lucru asigură că echipele de vânzări se bucură întotdeauna de acces la prețurile actuale ale tuturor produselor din inventarul dvs., la orice reduceri și la cantitățile disponibile ale produselor atunci când vorbesc cu clienții sau creează oferte.